۱۳ حقیقت جالب درباره شخصیت سونیک که نمیدانستید
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۹۲۸۰
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید بسیاری از شما بتوانید مرحلههای جذاب و پر آب و رنگ سونیک را با چشمان بسته نیز پشت سر بگذارید، اما احتمالاً چیزهای زیادی هست که در مورد سریعترین خارپشت جهان نمیدانید. پس بیایید باهم چندین واقعیت و فکت جالب در مورد Sonic the Hedgehog را مرور کنیم.
۱.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یوجی ناکا، برنامهنویس و سرپرست سابق تیم توسعه سونیک میگوید که در طرح اولیه این بازی، سونیک تنها یک شخصیت ساده بود که درون یک توپ و داخل یک لوله حرکت میکرد. این ایده که بعدها نیز برای طراحی حرکت توپ مانند خارپشت برای عبور از موانع مختلف نیز به کار گرفته شد را میتوان نقطه آغازی برای تولید و طراحی الگوریتمهای بهتر برای نسخههای بعدی سونیک دانست.
۲. سونیک قرار بود یک خرگوش باشد
در روزهایی که تیم ناکا در مراحل اولیه ساخت سونیک قرار داشت، نینتندو توانسته بود با شخصیت ماریو تمام قلههای موفقیت آن روزهای دنیای بازی را فتح کند. برای همین سگا برای رقابت با این غول صنعت گیم، تصمیم گرفت از یک خرگوش که با گوشهایش میجنگید استفاده کند.
اما خوشبختانه بعدها نظر ژاپنیها، احتمالاً به دلیل محدودیتهای گرافیکی آن زمان، تغییر کرد و قرار شد سونیک یک خارپشت باشد که از بدنش برای مبارزه استفاده میکند. روزهای اول نگرانیهایی از بابت آشنا نبودن آمریکاییها با حیوانی به نام خارپشت وجود داشت، اما در نهایت همه چیز برای سگا به خوبی پیش رفت.
۳. سونیک در ابتدا اسم دیگری داشت
هرچند احتمالاً سونیک یکی از بهترین انتخاب برای نامگذاری این عنوان به شمار میآید، نائوتو اوشیما، یکی از طراحان شخصیت اصلی به یاد میآورد که سگا اسمهایی مانند Mr Needlemouse را نیز برای این امر در نظر گرفته بود. سالها بعد از Needlemouse به عنوان اسم رمزی برای اشاره به بازی Sonic the Hedgehog ۴ استفاده شد.
۴. داستان زندگی سونیک قبل از شروع ماجرای بازی
هر قهرمانی به یک داستان و انگیزه نیاز دارد و سونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. سگا بکاستوریهای بسیاری برای سونیک در نظر گرفته بود که در یکی از جذابترین آنها، سونیک خواننده اصلی یک گروه راک بود که اعضای آن را یک تمساح، یک خرگوش و یک میمون تشکیل میدادند.
در یکی دیگر از این داستانها، سونیک به جای همنوع خودش، درگیر یک رابطه عاشقانه با زنی به نام مدونا شده بود و انگیزههایش حول تلاش برای نجات او شکل میگرفت.
۵. طراحی سونیک از کدام شخصیتها تاثیر پذیرفته است؟
اوشیما میگوید که سر سونیک را با الهام از فلیکس، شخصیت اصلی کارتون گربه ملوس طراحی کرده و بدن آن را با نگاهی به میکی ماوس ساخته است. چکمههای سونیک نیز تقلیدی از چکمههای مایکل جکسون هستند و رنگ قرمز شنل او نیز به قرمزی لباس بابانوئل مربوط است.
۶. اولین حضور سونیک در صحنه
سونیک برای اولین بار در یک بازی ویدئویی دیگر ظاهر شد. این شخصیت محبوب در ابتدا به عنوان یک بوگیر از آینه ماشینهای بازی Rad Mobile arcade game سگا آویزان شده بود که شروعی فروتنانه برای جذابترین خارپشت جهان به شمار میرود.
۷. دکتر رباتنیک یا دکتر اگمن؟
دشمن خونی سونیک یعنی دکتر رباتنیک، در ژاپن به نام Dr Eggman شناخته میشد که چندان نام مناسبی برای شرورترین شخصیت یک بازی نیست. به همین دلیل مسئولان سگا تصمیم گرفتند تا در بازار آمریکا از اسم رباتنیک استفاده کنند. البته اگمن به عنوان نام دیگر این کاراکتر در اذهان باقی ماند و در فیلم Sonic the Hedgehog نیز از هر دو نام برای اشاره به آن استفاده شده است.
۸. سونیک یا کفشهایش؛ منبع سرعت خارپشت چیست؟
بسیاری گمان میکنند که سرعت سونیک یک توانایی ذاتی و سوپرپاور است، اما قدرت اصلی به چکمههای او مربوط است که طبق گفته سگا، برای او امکان عبور از سرعت صوت را نیز فراهم میآورد. البته در سریهای اخیر متوجه شدیم که سونیک به خاطر یک حادثه آزمایشگاهی، آبی و سریع شده است که این موضوع با روایت اولیه مغایرت دارد.
۹. سونیک نمیتواند شنا کند
توسعه دهندگان بازی در ابتدا فکر میکردند خارپشتها نمیتوانند شنا کنند، اما این جانوران در واقع شناگران بسیار ماهری هستند. به نظر میرسد سونیک در این مورد از کمبود اطلاعات عمومی سازندگانش آسیب جدی دیده است.
۱۰. سونیک هم نیاز به خواب دارد
یوجی ناکا فاش کرده است که سونیک روزانه به هشت ساعت خواب نیاز دارد، زیرا در صورت عدم استراحت کافی، قابلیت سریع دویدن او تحت تاثیر عمیق قرار میگیرد که به عقیده این جانب دلیلی بسیار منطقی است.
۱۱. سونیک یک پیام مخفی دارد
همه ما چیزهای پنهان و رازآلود را دوست داریم و سونیک نیز به این علاقه پاسخ داده و یک پیام مخفی در خود گنجانده است. گفته میشود که یوجی ناکا به نمایش عوامل سازنده و اسپانسرها در انتهای بازی علاقهای نداشت برای همین سگا را قانع کرد که نام این عوامل را با رنگ مشکی و در پس زمینهای مشکی تایپ کنند تا دیدن آنها فقط با وارد کردن یک کد تقلب ممکن باشد.
۱۲. سونیک پیر نمیشود
سونیک در حالت عادی احتمالاً اکنون باید با پیامدها و افسردگی ناشی از بحران سی سالگی دست و پنجه نرم میکرد، اما خوشبختانه او نیز مانند بسیاری از قهرمانان بازیهای محبوب نسل ما، هیچگاه پا به سن نمیگذارد و در همه ماجراجوییهایش ۱۵ ساله خواهد بود.
۱۳. تیلز و ناکلز از دو گونه جانوری متفاوت هستند
تصور این که احتمالاً دوستان مورد اعتماد سونیک که در سری دوم و سوم بازی معرفی میشوند نیز خارپشت باشند چندان دور از ذهن نیست، اما تیلز در واقع یک روباه است. برای متوجه شدن اینکه ناکلز چه موجودی است باید کتابهای زیستشناسی دوران مدرسه خود را دوباره باز کنید؛ ناکلز یک پستاندار تخمگذار به نام اکیدنه است.
منبع: شهر سخت افزار
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازی رایانه ای سونیک سونیک یک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰% ایمیلهای ارسالی روزانه اسپم هستند!
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکثر ایمیلهایی که در طول روز پخش می شوند پیامهای ناخواستهای هستند که معمولاً با اهداف تبلیغاتی یا حتی کلاهبرداری ارسال می شوند. ارسال اسپم (هرزنامه) با تعداد بالا صندوقهای ورودی را به هم می ریزد و می تواند خطرات مختلفی از کلاهبرداریهای فیشینگ گرفته تا توزیع بدافزار را برای کاربران ایمیل در پی داشته باشد. این مسئله ماهیت فراگیر محتوای ناخواسته ایمیل را در چشم انداز ارتباطات دیجیتال نشان می دهد. کاربران نیز مجبور هستند در مدیریت حساب های ایمیل خود و فیلترهای اسپم را تشدید کنند.
کاربران همچنین باید هنگام تعامل با ایمیلهای ناشناس یا محتوای مشکوک محتاط باشند تا قربانی اقدامات فیشینگ یا نصب بدافزار نشوند. مدیریت تنظیمات امنیتی ایمیل و بهروزرسانی منظم نرمافزار آنتیویروس، گامهای مهمی در کاهش خطرات ایمیلهای اسپم (و سایر تهدیدات آنلاین) است.
***
۱۱ حقیقت جالب در مورد ایمیلها عبارتند از:
اولین ایمیل توسط ری تاملینسون (Ray Tomlinson) در سال 1971 ارسال شد.
طبق آمار، سه شنبه بیشترین تعداد ایمیل در جهان رد و بدل میشود! یک کارمند اداری در ایالات متحده به طور متوسط حدود 121 ایمیل در روز دریافت می کند!
نماد "@" توسط ری تاملینسون برای جدا کردن نام کاربری از آدرس مقصد ایمیل ها انتخاب شد. مفهوم پست الکترونیکی قبل از اینترنت وجود داشت! در حقیقت شبکههایی مانند ARPANET امکان ارسال اشکال اولیه ایمیل را فراهم کرده بودند.
پرکاربردترین سرویس گیرنده ایمیل Microsoft Outlook است. اولین سرویس ایمیل مبتنی بر وب Hotmail بود که در سال 1996 راه اندازی شد.
طولانیترین آدرس ایمیل مجاز با فرمت استاندارد 320 کاراکتر است. براساس قانون CAN-SPAM که سال 2003 در ایالات متحده تصویب شد، فرستندگان ایمیل های تجاری باید برای گیرندگان این حق را در نظر بگیرند که «درخواست لغو اشتراک» داشته باشند.
«CC» در ایمیل مخفف «Carbon Copy» است، اصطلاحی برگرفته از تکنیک کپی کاغذ روی کاربن که در گذشته بسیار رایج بود. میانگین احتمال باز شدن ایمیل های تجاری حدود 21 درصد است.
انتهای پیام/